بازار جهانی
  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • اقتصاد دیجیتال
  • بورس جهانی
  • بورس ایران
  • ارز
  • ارز دیجیتال
  • طلا و سکه
  • فارکس
  • بازار جهانی
  • بازرگانی
  • صنعت و معدن
  • انرژی
  • مقالات
  • گوناگون
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • اقتصاد دیجیتال
  • بورس جهانی
  • بورس ایران
  • ارز
  • ارز دیجیتال
  • طلا و سکه
  • فارکس
  • بازار جهانی
  • بازرگانی
  • صنعت و معدن
  • انرژی
  • مقالات
  • گوناگون
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
بازار جهانی
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه سایر اخبار ویژه

کیفیت در دستور کار سایپا

بازارجهانی توسط بازارجهانی
6 آبان 1402
در سایر اخبار ویژه
0
کیفیت در دستور کار سایپا
0
اشتراک گذاری
1
بازدیدها
Share on FacebookShare on Twitter

سایپا بر پاکسازی بازار از قطعات یدکی تقلبی تاکید دارد و کیفیت در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش بازارجهانی به نقل از پول نیوز، بازار رقابت جدی و داغ است و هر کس تولیدی با کیفیت بیشتر و قیمت مناسب‌تر عرضه کند، رضایت بیشتری جلب می‌کند و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص می‌دهد. یکی از مهمترین بخش‌های تولیدی کشور، صنعت خودروسازی است که نقش اساسی در اقتصاد دارد. گردش مالی، اشتغالزایی، خودکفایی، جلوگیری از ارزبری و بسیاری محسنات دیگر در صنعت خودروسازی خودنمایی می‌کند.

مشکلات نیازمند بررسی

اگرچه صنعت خودروسازی کشور توانسته روی پای خود بایستد، اما مانند هر صنعت دیگر، چالش‌ها و مشکلات بسیاری دارد که نیازمند بررسی، شناسایی مشکلات، ارایه راهکار و رفع چالشهاست. روندی که صنعت خودروسازی کشور دارد رو به جلوست، اما قرار نیست مغرور شویم، چالش‌ها را نادیده بگیریم و برای رفع مشکلات تلاش نکنیم.

چالش خدمات پس از فروش

بی شک سایپا نقش بزرگی در تولید خودرو کشور دارد، به نوعی که از نظر تعداد و قیمت، سایپا یکه تاز بازار خودرو شده است. اما خدمات پس از فروش همواره به یکی از چالش‌های صنعت خودرو تبدیل شده است. با نگاهی به روند تولید بزرگترین خودروساز‌های جهان، متوجه می‌شویم که هر خودرویی پس از تولید با اشکال رو به رو می‌شود و حتی شاهد بوده ایم که بسیاری از خودروسازان بزرگ جهان بدلیل مشکلات اساسی در تولید، ناچار به جمع آوری یک مدل خودرو از بازار شده اند. بنابر این بوجود آمدن چالش یا مشکل در تولید، امری اجتناب ناپذیر است که با برنامه ریزی و اقدامات درست، می‌توان هر چالشی را مدیریت کرد.

بحران قطعات تقلبی

بسیاری از تولیدکنندگان گرفتار قطعات اصلی و تقلبی هستند. بدلیل ضعف نظارت در بازار، با کوهی از لوازم یدکی تقلبی رو به رو هستیم، قطعاتی که به صورت زیرپله‌ای تولید یا با کمترین کیفیت به چین سفارش داده می‌شود تا سود عده‌ای فرصت طلب را تامین کند و در نهایت به زیان مصرف کنندگان تمام شود. اما مشکل اینجاست که نظارت درست و برخورد شدیدی با متقلبان صورت نمی‌گیرد و همین امر باعث شده لوازم یدکی تقلبی بازار را به چالش بکشد.

تلاش برای پاکسازی بازار

مدیریت سایپا نسبت به چالش‌های بازار بی تفاوت نبوده و سعی کرده آن‌ها را مدیریت کند، به نوعی که مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اعلام اینکه در ۲۱ ماه گذشته با برنامه‌ریزی اصولی و دقیق سعی شده بازار از وجود قطعات تقلبی که با نام سایپا عرضه می‌شود، تا حد زیادی پاکسازی شود گفت: تلاش شده مردم به قطعاتی که اصالت دارد، دسترسی داشته باشند. محمدعلی تیموری با یادآوری اینکه در گذشته در بازار یکصد هزار میلیارد تومانی قطعات یدکی، شرکت سایپایدک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان خدمات به نمایندگی‌ها می‌داد گفت: از این عدد هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان گارانتی (به دلیل رایگان بودن) و تنها ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت غیرگارانتی کسب درآمد داشت.

هزینه سنگین گارانتی

واقعیت این است که خدمات پس از فروش به عنوان یک امتیاز به مصرف کنندگان ارایه می‌شود، اما هزینه سنگینی بر دوش تولیدکننده است که در لیست هزینه‌های خودروسازی‌ها دیده نمی‌شود. در این رابطه مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه در سه ماه ابتدایی۱۴۰۰ به ازای هر خودرو، سه میلیون تومان هزینه گارانتی پرداخت می‌شد گفت: در مدت مشابه ۱۴۰۱ این عدد به دو میلیون تومان و در سال جاری به یک میلیون تومان رسیده در حالی که با وجود افزایش نرخ دستمزد و قطعات، هزینه گارانتی محصولات سایپا، یک سوم شده است.

استقبال از نمایندگی

واقعیت انکار ناپذیر گران بودن قیمت لوازم یدکی و هزینه تعمیرکار، خریداران کالا‌ها را همواره آزار داده و می‌دهد، اما به نظر می‌رسد سایپا برای این نگرانی نیز چاره اندیشی کرده و در این رابطه تیموری گفت: سال‌ها نگاه مردم اینگونه بود که قیمت قطعات یدکی و خدمات در نمایندگی خودروسازان گران است، به همین جهت ترجیح می‌دادند که خدمات مورد نیاز خود را به غیر از نمایندگی‌ها تامین کنند،، اما وجود قطعات تقلبی و فرهنگ‌سازی که صورت گرفت، سبب شد تا مردم برای دریافت قطعات و خدمات بیش از گذشته به نمایندگی‌های رسمی خودروسازان مراجعه داشته باشند.

اهمیت فرهنگسازی

در بسیاری از موارد مردم از خدمات مناسب بهره نمی‌گیرند، زیرا شناختی ندارند، این امر نشان می‌دهد که فرهنگسازی و اطلاع رسانی مناسبی شکل نگرفته است. به همین دلیل مدیرعامل سایپا با بیان اینکه شرکت سایپایدک با تمرکز بر بازار قطعات یدکی، توانسته به جایگاه واقعی خود در بازار قطعات یدکی دست یابد گفت: فرهنگ‌سازی نقش مهمی در حذف قطعات غیر ایمن دارد. تیموری با بیان اینکه سایپا در مبارزه با تولید و توزیع قطعات یدکی تقلبی کار جهادی انجام داده افزود: طی ۲۱ ماه گذشته، بر افزایش کیفیت خدمات پس از فروش، خروج قطعات یدکی تقلبی و تشدید بازرسی‌ها متمرکز شدیم و نتیجه آن، افزایش سهم سایپایدک از بازار قطعات یدکی شد.

خرید از نمایندگی‌ها

مردم برای خرید قطعات در فروشگاه‌ها سرگردان می‌شوند. اینکه از کدام فروشگاه بخریم، نکته مهمی است. همین امر باعث می‌شود تا برخی تعمیرکاران به تبلیغ یک برند خاص بپردازند. تعمیرکاران تاکید می‌کنند اگر فلان مارک را بخرید خوب است یا اگر این مارک نباشد، تعمیر را تضمین نمی‌کنیم. اما مدیرعامل سایپا تکلیف مشتریان را روشن و با اشاره به رویکرد دولت در زمینه مبارزه با قطعات تقلبی و حمایت‌های وزارت صمت گفت: توصیه ما به مردم این است که حتما برای خرید قطعات یدکی به عاملیت‌ها و نمایندگی‌های مجاز سایپا مراجعه کنند و برای تشخیص اصالت قطعه، بارکد روی جعبه را به شماره ۵۰۰۰۲۹۵۶ ارسال کنند تا از اصل بودن قطعه خریداری شده مطمئن شوند. تیموری با تاکید بر اینکه سودجویان بازار قطعات یدکی تقلبی، ارزشی برای جان و مال مردم قائل نیستند و تهدیدی برای ایمنی خودرو‌ها به شمار می‌روند، افزود: برای افزایش کیفیت خدمات و تولیدات در گروه سایپا کار ریشه‌ای و بنیادین انجام شده تا رضایت حداکثری مشتریان فراهم شود.

برچسب: خدمات پس از فروشخودروسازیسایپاقطعات یدکی تقلبیکورش شرفشاهی
بازارجهانی

بازارجهانی

مطالبمرتبط

هیپ هاپ فقط موسیقی نیست، زبان یک نسل است.
سایر اخبار ویژه

هیپ هاپ فقط موسیقی نیست، زبان یک نسل است.

28 اردیبهشت 1404
آیا نمایندگی Gcerti اطلاعات صنایع ایران را به آمریکا انتقال می‌دهد؟
سایر اخبار ویژه

آیا نمایندگی Gcerti اطلاعات صنایع ایران را به آمریکا انتقال می‌دهد؟

22 فروردین 1404
مذاکرات غیرمستقیم بین آمریکا و ایران
سایر اخبار ویژه

مذاکرات غیرمستقیم بین آمریکا و ایران

22 فروردین 1404
پست بعدی
حرکت تعاون بر محور توسعه

حرکت تعاون بر محور توسعه

وفاداران در سبد قدرشناسی به پرداخت

وفاداران در سبد قدرشناسی به پرداخت

جهان رو به سوی هوشمند شدن و بهره بردن از هوش مصنوعی است

جهان رو به سوی هوشمند شدن و بهره بردن از هوش مصنوعی است

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هفت =

توصیه شده

مدیرعامل بیمه تعاون، راهکار‌های توسعه صنعت بیمه در ایران را مطرح کرد

مدیرعامل بیمه تعاون، راهکار‌های توسعه صنعت بیمه در ایران را مطرح کرد

2 سال قبل
بیمه آسیا در مسیر قرارداد‌های بزرگ و خسارت‌های سنگین

بیمه آسیا در مسیر قرارداد‌های بزرگ و خسارت‌های سنگین

2 سال قبل
کاهش ۳۰ درصدی قیمت مسکن در هشتگرد

کاهش ۳۰ درصدی قیمت مسکن در هشتگرد

2 سال قبل
رونق گردشگری با محور سلامت

رونق گردشگری با محور سلامت

2 سال قبل

دسته بندی ها

  • ارز
  • ارز دیجیتال
  • اقتصاد دیجیتال
  • اقتصادی
  • انرژی
  • بازار جهانی
  • بازرگانی
  • بورس ایران
  • بورس جهانی
  • سایر اخبار ویژه
  • صنعت و معدن
  • طلا و سکه
  • فارکس
  • فرهنگی و هنری
  • گوناگون
  • مقالات

موضوعات

آریا حمیدیان اقتصاد انتخابات بازار سرمایه بانک بانک توسعه تعاون بانک سینا بانک صادرات بانک صادرات ایران بانک مرکزی بسته خبری بهاران تدبیر کیش به پرداخت ملت بورس بیمه بیمه تعاون بیمه دی بیمه مرکزی تجارت تسهیلات تولید حسین گروسی دانش بنیان‌ زهرا نظری مهر سایپا سرمایه گذاری شرکت ملی مس شورای وحدت صادرات صنعت فولاد فولاد آلیاژی فولاد مبارکه مجلس شورای اسلامی مناطق آزاد منطقه آزاد منطقه آزاد ارس منطقه آزاد انزلی منطقه آزاد ماکو منوچهر متکی نفت پالایشگاه نفت بندرعباس کورش شرفشاهی کیش اینوکس گردشگری
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج

اخبار مهم

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

چشم‌انداز تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه تا سال ۲۰۲۹

تحلیل علمی و تخصصی زبان بدن کارآفرینان برتر جهان

اهداف نهضت امام حسین (ع) اثر استاد ابراهیم صنوبر

آیا نمایندگی Gcerti اطلاعات صنایع ایران را به آمریکا انتقال می‌دهد؟

پر بازدیدترین

هیپ هاپ فقط موسیقی نیست، زبان یک نسل است.
سایر اخبار ویژه

هیپ هاپ فقط موسیقی نیست، زبان یک نسل است.

توسط بازارجهانی
28 اردیبهشت 1404
0

مانی ارمغان شاعر و آهنگ ساز در گفت و گویی با خبرنگار ما گفت: امروز جوانان ما...

دکتر مهدی افسری به سمت مشاور عالی سازمان متخصصین و مدیران ایران منصوب شد.

دکتر مهدی افسری به سمت مشاور عالی سازمان متخصصین و مدیران ایران منصوب شد.

28 اردیبهشت 1404
کتاب”یاران مختار”منتشر شد

کتاب”یاران مختار”منتشر شد

21 اردیبهشت 1404
انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

16 اردیبهشت 1404
کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

31 فروردین 1404

خبرهای محبوب

  • هیپ هاپ فقط موسیقی نیست، زبان یک نسل است. 6 آبان 1402
  • دکتر مهدی افسری به سمت مشاور عالی سازمان متخصصین و مدیران ایران منصوب شد. 6 آبان 1402
  • کتاب”یاران مختار”منتشر شد 6 آبان 1402

خبرهای اخیر

  • هیپ هاپ فقط موسیقی نیست، زبان یک نسل است. 6 آبان 1402
  • دکتر مهدی افسری به سمت مشاور عالی سازمان متخصصین و مدیران ایران منصوب شد. 6 آبان 1402
  • کتاب”یاران مختار”منتشر شد 6 آبان 1402

برچسب ها

ارز ارز دیجیتال اقتصاد دیجیتال اقتصادی انرژی بازار جهانی بازرگانی بورس ایران بورس جهانی سایر اخبار ویژه صنعت و معدن طلا و سکه فارکس فرهنگی و هنری مقالات گوناگون

دسته‌ بندی ها

  • ارز
  • ارز دیجیتال
  • اقتصاد دیجیتال
  • اقتصادی
  • انرژی
  • بازار جهانی
  • بازرگانی
  • بورس ایران
  • بورس جهانی
  • سایر اخبار ویژه
  • صنعت و معدن
  • طلا و سکه
  • فارکس
  • فرهنگی و هنری
  • گوناگون
  • مقالات

طراحی و اجرا توسط: آریان وب

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • اقتصاد دیجیتال
  • بورس جهانی
  • بورس ایران
  • ارز
  • ارز دیجیتال
  • طلا و سکه
  • فارکس
  • بازار جهانی
  • بازرگانی
  • صنعت و معدن
  • انرژی
  • مقالات
  • گوناگون

طراحی و اجرا توسط: آریان وب