بازار جهانی
  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • اقتصاد دیجیتال
  • بورس جهانی
  • بورس ایران
  • ارز
  • ارز دیجیتال
  • طلا و سکه
  • فارکس
  • بازار جهانی
  • بازرگانی
  • صنعت و معدن
  • انرژی
  • مقالات
  • گوناگون
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • اقتصاد دیجیتال
  • بورس جهانی
  • بورس ایران
  • ارز
  • ارز دیجیتال
  • طلا و سکه
  • فارکس
  • بازار جهانی
  • بازرگانی
  • صنعت و معدن
  • انرژی
  • مقالات
  • گوناگون
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
بازار جهانی
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
خانه سایر اخبار ویژه

کارنامه درخشان بیمه دی در پاسخگویی و مشتری مداری

بازارجهانی توسط بازارجهانی
2 آبان 1402
در سایر اخبار ویژه
0
کارنامه درخشان بیمه دی در پاسخگویی و مشتری مداری
0
اشتراک گذاری
1
بازدیدها
Share on FacebookShare on Twitter

با اعلام مدیرکل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی بیمه مرکزی، کاهش پاسخگویی به شکایات از ۷ روز به ۳ روز، باعث کسب رتبه برتر بیمه دی در بین شرکتهای بیمه شد.

به گزارش بازارجهانی به نقل از پول نیوز، برای آنکه یک بنگاه اقتصادی بتواند رتبه‌های برتر را بدست بیاورد، باید کالایی با کیفیت و قیمت رقابت پذیر را به مشتریان خود عرضه کند، اما نکته مهمتر این است که بتواند رضایت مشتریان را پس از ارایه خدمات بدست بیاورد، رویکردی که در قالب خدمات پس از فروش یا مشتری مداری تعریف می‌شود. آنچه همیشه باعث گلایه و نارضایتی می‌شود، پاسخگو نبودن در برابر سوالاتی است که ریشه در چالش‌ها و مشکلات دارد.

اهمیت دانستن مشکلات

بی شک هر بنگاه اقتصادی بدنبال رفع مشکلات است و زمانی می‌تواند در این زمینه موفق باشد که بتواند از چالش‌ها و مشکلات با خبر شود و تنها راه دانستن مشکلات، ارتباط مستمر و گسترده با مشتریان است. آنچه در قالب سوال یا چالش مطرح می‌شود از دو زاویه اهمیت دارد. اول اینکه بنگاه اقتصادی از معایب کار خود با خبر می‌شود و نسبت به رفع آن‌ها اقدام می‌کند و نکته دوم جلب رضایت مشتری است.

سرعت در پاسخگویی

مهمترین چالش یک بنگاه اقتصادی، تاخیر در پاسخگویی است. هنگامی که پاسخ سوالات با تاخیر داده شود، نشان می‌دهد که اشکال به اندازه‌ای جدی است که پاسخی برای آن وجود ندارد، یا پاسخ وجود دارد، اما بنگاه اقتصادی اعتقادی به پاسخگویی ندارد یا مدیریت بنگاه اقتصادی بسیار کند است و سرعت در اولویت بنگاه اقتصادی قرار ندارد.

تعریف از زبان دستگاه ناظر

نکته مهمی که در خصوص عملکرد بنگاه اقتصادی اهمیت دارد، ارایه آمار‌های مستند است، اما آنچه از این هم مهمتر است، ارایه آمار‌های مستند از سوی دستگاه‌های ناظر است که البته از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بیمه دی یکی از مهمترین شرکت‌های بیمه کشور است. بیمه دی بدلیل خدمت رسانی به ایثارگران، از جایگاه ویژه‌ای برای نظام برخوردار است و به همین دلیل عملکرد آن می‌تواند بسیار موثر باشد. در این رابطه هادی عبداللهی مدیرکل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی بیمه مرکزی در بین مدیران بیمه دی حضور یافت و از توجه و اهتمام ویژه بیمه دی به مقوله پاسخگویی تقدیر و تشکر کرد.

کاهش چشمگیر شکایت

مدیرکل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی بیمه مرکزی که در نشستی با حضور موهبتی مدیرعامل، معاونین و مدیران ارشد بیمه دی حضور یافته بود، با اشاره به برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌های لازم از سوی بیمه دی، برای ثبت نظرات، پیشنهادات و انتقادات بیمه‌شدگان گفت: طی شش ماهه اول سال ۱۴۰۲، سهم بیمه دی از پرتفوی صنعت ۵.۵ درصد بوده در حالی که سهم این شرکت از شکایات وارده در کل صنعت ۳.۲ درصد است که این نشان‌دهنده تلاش بیمه دی برای کاهش میزان شکایات نسبت به سال قبل است. چنان‌که این شرکت موفق شده از این حیث، در رتبه نخست در میان شرکت‌های بیمه‌ای قرار گیرد.

ارتقای شاخص پاسخگویی

شکایت و پاسخگویی رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند و هرچقدر شکایت از یک مجموعه بیشتر باشد، بیانگر انتقاد مراجعه کنندگان است، اما اینکه چقدر این شکایت‌ها درست است، به میزان و سرعت پاسخگویی بستگی دارد. هنگامی که پاسخگویی با دقت و سرعت انجام شود، یعنی شکایت ناشی از سوتفاهم بوده و امکان رفع سوتفاهم وجود داشته که در مورد بیمه دی چنین بوده به نوعی که عبداللهی اعلام کرد: بیمه دی توانسته میزان پاسخگویی به شکایات خود را از ۷ روز در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ به ۳ روز در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ کاهش دهد و بدین‌ترتیب ضمن ارتقای شاخص رسیدگی و پاسخگویی خود به بالاترین سطح مورد نظر، در میان تمامی شرکت‌های بیمه‌ای از منظر رشد و میانگین مدت زمان پاسخگویی، موفق به کسب جایگاه دوم شده است.

ارتقای رتبه از رتبه بسیار مطلوب

رتبه بندی نکته بسیار مهمی است که می‌تواند بیانگر عملکرد یک شرکت باشد. رتبه بندی هرچقدر نزدیک باشد، باعث ایجاد انگیزه بیشتر در بین رقبا می‌شود. مدیرکل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی بیمه مرکزی با یادآوری اینکه بیمه دی در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در دسته شرکت‌های با عملکرد مطلوب بوده گفت: این مهم در سال جاری با بهبود عملکرد در پاسخگویی به دسته شرکت‌های با عملکرد بسیار مطلوب (زیر ۵ روز) ارتقا یافته است.

پاسخگویی به جامعه ایثارگری

از آنجا که بیمه دی در ارتباط مستقیم با ایثارگران است، مدیریت آن باید درک درستی از حساسیت جامعه مخاطب داشته باشد و نهایت تلاش خود را به عمل آورد. خوشبختانه مدیرعامل بیمه دی درک درستی نسبت به این مساله دارد و پس از شنیدن آمار‌های امیدوار کننده مدیرکل بازرسی، حسابرسی داخلی و مبارزه با پولشویی بیمه مرکزی، با تأکید بر اصل مشتری‌مداری، تکریم و پاسخگویی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران را به عنوان بخش عمده شرکت، نه تنها وظیفه‌ای ذاتی در بیمه دی، بلکه فرهنگی سازمانی میان ارکان و اجزای این شرکت برشمرد. موهبتی تاکید کرد: بیمه دی در تلاشی هر روزه جهت بهبود شرایط پاسخگویی به جامعه ایثارگری و سایر بیمه شدگان خود است. وی ضمن تشکر از حضور مدیرکل بازرسی و حسابرسی داخلی بیمه مرکزی در بیمه دی، ابراز امیدواری کرد با تلاش همه همکاران خود در بیمه دی، زمان ثبت و رسیدگی شکایات به حداقل ممکن تقلیل یافته و این شرکت به لحاظ پاسخگویی به مشتریان و بیمه‌شدگان خود در عالی‌ترین رتبه قرار گیرد

برچسب: بیمه دیبیمه مرکزیپاسخگوییپولشوییکورش شرفشاهی
بازارجهانی

بازارجهانی

مطالبمرتبط

آیا نمایندگی Gcerti اطلاعات صنایع ایران را به آمریکا انتقال می‌دهد؟
سایر اخبار ویژه

آیا نمایندگی Gcerti اطلاعات صنایع ایران را به آمریکا انتقال می‌دهد؟

22 فروردین 1404
مذاکرات غیرمستقیم بین آمریکا و ایران
سایر اخبار ویژه

مذاکرات غیرمستقیم بین آمریکا و ایران

22 فروردین 1404
کتاب توابین روایتی نو از استاد ابراهیم صنوبر
سایر اخبار ویژه

کتاب توابین روایتی نو از استاد ابراهیم صنوبر

21 فروردین 1404
پست بعدی
سیزدهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران با معرفی شرکت های پیشرو برگزار شد

سیزدهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران با معرفی شرکت های پیشرو برگزار شد

آقای توحیدتبار: سفری از ایران تا آلمان در دنیای فناوری و تلگرام

آقای توحیدتبار: سفری از ایران تا آلمان در دنیای فناوری و تلگرام

چتر بیمه تعاون بر بحران‌های ساخت وساز

چتر بیمه تعاون بر بحران‌های ساخت وساز

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

توصیه شده

ترکیه به د‌نبال جذب 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس

ترکیه به د‌نبال جذب 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس

2 سال قبل
افتخار بیمه دی به یکه تازی شبکه فروش

افتخار بیمه دی به یکه تازی شبکه فروش

2 سال قبل
شرایط صدور مجوز برای دفاتر فراپیشخوان اعلام شد

شرایط صدور مجوز برای دفاتر فراپیشخوان اعلام شد

2 سال قبل
کسب مقام قهرمانی تیم موی تای آقایان و بانوان با ریاست آقای علی تکلو

کسب مقام قهرمانی تیم موی تای آقایان و بانوان با ریاست آقای علی تکلو

2 سال قبل

دسته بندی ها

  • ارز
  • ارز دیجیتال
  • اقتصاد دیجیتال
  • اقتصادی
  • انرژی
  • بازار جهانی
  • بازرگانی
  • بورس ایران
  • بورس جهانی
  • سایر اخبار ویژه
  • صنعت و معدن
  • طلا و سکه
  • فارکس
  • گوناگون
  • مقالات

موضوعات

آریا حمیدیان اقتصاد انتخابات بازار سرمایه بانک بانک توسعه تعاون بانک سینا بانک صادرات بانک صادرات ایران بانک مرکزی بسته خبری بهاران تدبیر کیش به پرداخت ملت بورس بیمه بیمه تعاون بیمه دی بیمه مرکزی تجارت تسهیلات تولید حسین گروسی دانش بنیان‌ زهرا نظری مهر سایپا سرمایه گذاری شرکت ملی مس شورای وحدت صادرات صنعت فولاد فولاد آلیاژی فولاد مبارکه مجلس شورای اسلامی مناطق آزاد منطقه آزاد منطقه آزاد ارس منطقه آزاد انزلی منطقه آزاد ماکو منوچهر متکی نفت پالایشگاه نفت بندرعباس کورش شرفشاهی کیش اینوکس گردشگری
بدون نتیجه
نمایش همه نتایج

اخبار مهم

تحلیل علمی و تخصصی زبان بدن کارآفرینان برتر جهان

اهداف نهضت امام حسین (ع) اثر استاد ابراهیم صنوبر

آیا نمایندگی Gcerti اطلاعات صنایع ایران را به آمریکا انتقال می‌دهد؟

مذاکرات غیرمستقیم بین آمریکا و ایران

کتاب توابین روایتی نو از استاد ابراهیم صنوبر

محاکمه عوامل قاچاق‌ 1100 میلیارد تومانی سوخت

پر بازدیدترین

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران
اقتصادی

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

توسط بازارجهانی
16 اردیبهشت 1404
0

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران در حوزه مصالح ساختمانی و آنالیز قیمت در...

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

31 فروردین 1404
چشم‌انداز تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه تا سال ۲۰۲۹

چشم‌انداز تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه تا سال ۲۰۲۹

30 فروردین 1404
تحلیل علمی و تخصصی زبان بدن کارآفرینان برتر جهان

تحلیل علمی و تخصصی زبان بدن کارآفرینان برتر جهان

29 فروردین 1404
اهداف نهضت امام حسین (ع) اثر استاد ابراهیم صنوبر

اهداف نهضت امام حسین (ع) اثر استاد ابراهیم صنوبر

27 فروردین 1404

خبرهای محبوب

  • انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران 2 آبان 1402
  • کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران 2 آبان 1402
  • چشم‌انداز تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه تا سال ۲۰۲۹ 2 آبان 1402

خبرهای اخیر

  • انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران 2 آبان 1402
  • کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران 2 آبان 1402
  • چشم‌انداز تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و روسیه تا سال ۲۰۲۹ 2 آبان 1402

برچسب ها

ارز ارز دیجیتال اقتصاد دیجیتال اقتصادی انرژی بازار جهانی بازرگانی بورس ایران بورس جهانی سایر اخبار ویژه صنعت و معدن طلا و سکه فارکس مقالات گوناگون

دسته‌ بندی ها

  • ارز
  • ارز دیجیتال
  • اقتصاد دیجیتال
  • اقتصادی
  • انرژی
  • بازار جهانی
  • بازرگانی
  • بورس ایران
  • بورس جهانی
  • سایر اخبار ویژه
  • صنعت و معدن
  • طلا و سکه
  • فارکس
  • گوناگون
  • مقالات

طراحی و اجرا توسط: آریان وب

بدون نتیجه
نمایش همه نتایج
  • صفحه نخست
  • اقتصادی
  • اقتصاد دیجیتال
  • بورس جهانی
  • بورس ایران
  • ارز
  • ارز دیجیتال
  • طلا و سکه
  • فارکس
  • بازار جهانی
  • بازرگانی
  • صنعت و معدن
  • انرژی
  • مقالات
  • گوناگون

طراحی و اجرا توسط: آریان وب